Årsmöte x 2 & Utmärkelser

Färgelanda Judoklubb
Kvällen kommer och Färgelanda Judoklubbs Årsmöte 2016 står för dörren. Vi åker ut och börjar tillsammans småstäda lite och ställa i ordning. En hel del medlemmar dyker upp och så också många barn som passar på att leka lite inne på judomattan. Även finbesök av Alf Tornberg som bland annat är Svenska Judoförbundets Ordförande men också från Stenungsunds Judoklubb. Som även utsågs till ordförande för mötet. Mötet flyter på bra och vi i valberedningen klarar vår uppgift galant. I slutet av mötet så delas det ut från Alf och Förbundets vägnar fem förtjänsttecken. Till Mor och Far, mig och bror samt Tim Örn. Känns underbart att få en sådan fin utmärkelse! Känner mig stolt över det arbete jag gjort och lagt ner genom åren. Ett kvitto på att det man gör uppskattas. Denna pin ska jag med stolthet bära på min klubbjacka. Också härligt att hela familjen får uppskattning för vårat arbete genom åren. En mycket speciell dag som denna gör mig varm i hjärtat. Ett supertrevligt möte avslutas med en klassisk semla och en kopp kaffe. En tradition vi haft sedan 1981. Man kan inget annat än att älska denna klubb! Heja FJK!

Glada förtjänsttecken-mottagare plus SJF Ordförande, klubbens kassör och Ordförande
Gåva från förbundet för vårt 35 års jubileum
En av grundarna Bengt Håkansson och Ordförande Tommy Widekärr
Min glada och duktiga mamma Lilian Borg-Hansen
FJK traditionen lever vidare

Sedan så har vi möte nummer 2 samma vecka. Nämligen distriktets judoförbund Bohuslän-Dal. Med bror som sällskap åker vi iväg mot Munkedal. Många är samlade under detta möte. Alla klubbar är närvarande. Ett givande och intressant möte. Inga större byten av poster. Dock ny revisor och ny valberedning. Trevligt att träffa alla och få diskutera igenom saker och regler om hur vi vill ha det. Samt framtidstro. Känns toppen! Blev själv vald återigen till vice ordförande. Känns bra att vara ordförandens andra hand. Dock har jag inga planer på att bli ordförande i framtiden. En kopp kaffe senare och vi drog oss sedan hemåt. Under dagen har jag sedan uppdaterat uppgifter på styrelsen på BDJF:s FB-sida. Eftersom vi saknar hemsida så får detta vara ansiktet utåt. Over And Out!